ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΤΗΚΕ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΤΗΝ ΓΚΑΛΕΡΙ ΣΚΟΥΦΑ Η ΝΕΑ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΥ ΑΜΑΛΙΑΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΤΙΤΛΟ ” ΣΕΙΡΗΝΕΣ- SIRENS” ΚΑΙ ΘΑ ΔΙΑΡΚΕΣΕΙ ΕΩΣ ΤΙΣ 3 ΙΟΥΝΙΟΥ 2017 .
 
Στη μυθολογία, οι ΣΕΙΡΗΝΕΣ είναι συνυφασμένες με τη θάλασσα, τον έρωτα και τον θάνατο. Η ομορφιά τους και η απαράμιλλη μελωδία του τραγουδιού τους ξελογιάζει αμέσως όποιον τις πλησιάζει. Ο κίνδυνος, όμως, ελλοχεύει πάντα εκεί. Μπορεί ο εμπνευσμενος ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ στο ποίημα του ” ΙΘΑΚΗ”, να μην εχει συμπεριλάβει ονομαστικά τις Σειρήνες στους κινδύνους που απειλουσαν τον Οδυσσέα ( και μεταφορικα καθε άνθρωπο γενικότερα), δηλαδη “στους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας και τον θυμωμένο Ποσειδώνα”, όμως σύμφωνα με την ” Οδυσσεια” η Κιρκη είχε προειδοποιήσει τον Οδυσσέα για την απειλή των “Σειρηνων” που με το τραγούδι τους μαγευαν και παρέσυραν τους ταξιδιώτες, και του είχε υποδείξει μάλιστα τον τροπο που θα αντιμετώπιζε την απειλή ! Το μυθολογικό αυτό σύμβολο της ΜΟΙΡΑΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ενέπνευσε λοιπόν την φωτογράφο Αμαλια Σωτηροπουλου, η οποία παρουσιάζει στην εκθεση της εικαστικές ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΣΑΓΗΝΗΣ!
 
Εμβληματικές γυναίκες της εποχής μας, σαν άλλες σύγχρονες σειρήνες που καιροφυλακτούν για τα θύματα τους, αναβαπτίζονται στο φως και το χρώμα του φωτογραφικού φακού της δημιουργού. Η Αμαλία Σωτηροπούλου “αγκαλιάζει” το αρχαιοελληνικό σύμβολο της μοιραίας και επικίνδυνης γυναίκας και το επαναχρησιμοποιεί, αντικρύζοντάς το κριτικά, με μια τρυφερή ειρωνεία. Από τη μία πλευρά, ο μύθος γίνεται το εργαλείο για να κατανοήσει, να ερμηνεύσει, αλλά και να σαρκάσει η δημιουργός τη σύγχρονη πραγματικότητα, διαμορφώνοντας τη μυθολογία του σύγχρονου ανθρώπου και μάλιστα του άνδρα, που έρχεται αντιμέτωπος με σύγχρονες προκλήσεις, βιώνοντας τη δική του οδύσσεια. Από την άλλη, ο φωτογραφικός φακός διερευνά την ψηφιακή, την “κατασκευασμένη”, τη σχεδόν ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΕΚΔΟΧΗ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΗΣ ΚΑΙ ΛΑΓΝΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ , προτείνοντας την περιήγηση σε έναν κόσμο εικόνων, όπου τα όρια ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα είναι ρευστά και διαρκώς επαναπροσδιοριζόμενα. Η έκθεση Σειρήνες-Sirens είναι η πιο αυτό-αναφορική δουλειά της φωτογράφου Αμαλίας Σωτηροπούλου και ορίζει την αναμέτρηση με τον ίδιο της τον εαυτό.
 
 
 
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΑΛΙΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
 
 
Αρχισε να ασχολειται ερασιτεχνικα με την φωτογραφια από την εφηβεία της στην Αθήνα οπου και γεννήθηκε . Παρακολούθησε μαθήματα φωτογραφίας το 1991 στο ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΥΚΛΟ ΑΘΗΝΩΝ, του οποίου είναι μέλος, και εχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη και στην Βοστώνη. Η ενασχόλησή της με τη φωτογραφία, εκτός απο κάτι που την ενθουσιάζει σαν άνθρωπο και σαν καλλιτέχνη, αποτελει γι αυτήν και μία ευκαιρια που δινει στον αλλο ωστε να συμμετεχει σε μια εμπειρία δική της, που έγινε φωτογραφία. Το 1998 εκδόθηκε το πρώτο της ALBUM φωτογραφιών από τις εκδόσεις ΦΩΤΟXΩΡΟΣ, Μικρή Σειρά, με θέμα ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΕΙΣ. Επίσης το 2015 με την έκθεση στην γκαλερι Σκουφα με τίτλο ‘MissingSister – Trilogy” ολοκληρώθηκε η τελευταία ενότητα της τριλογίας ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΙΣ ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ του Ερεχθείου που έχει απασχολήσει την φωτογράφο από το 2013, με την ξενιτεμένη Καρυάτιδα να έρχεται εικονικά στη γενέτειρα της για να συναντήσει τις αδελφές της, στέλνοντας ενα σαφές μήνυμα για την ανάγκη επαναπατρισμού των γλυπτών του Παρθενώνα στον τόπο που γεννήθηκαν.
ΑΜΑΛΙΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ, ΡΕΝΙΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ 
 
 
ΕΙΡΗΝΗ ΝΤΑΙΦΑ, ΑΜΑΛΙΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΖΕΤΑ ΑΝΤΣΑΚΛΗ, ΔΑΦΝΗ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ
 
ΕΙΡΗΝΗ ΝΤΑΙΦΑ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΟΡΙΛΑΣ
 
ΝΙΚΟΣ ΤΟΡΟΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΜΑΛΙΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
 
ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΠΕΖΑΝΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΣΣΑΝΔΡΙΝΟΣ
 
ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΠΑΝΑΣ, ΑΜΑΛΙΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΛΕΝΑ ΣΥΡΑΚΑ
 
ΝΙΚΟΣ ΦΡΟΝΙΜΟΠΟΥΛΟΣ, ΛΑΣΚΑΡΗΣ
 
 
 
 
 
 
 

 

ΠΗΓΗ: papadakispress
 
  •