Το ενδιαφέρον κοινού και κριτικών συγκέντρωσαν τα ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΑΛΕΚΟΥ ΚΥΡΑΡΙΝΗ, που περιλαμβάνονται στη ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ «24 ΣΚΗΝΕΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ », η οποία σχεδιάστηκε από τον εικαστικό ΜΑΡΙΟ TERIADE ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗ για λογαριασμό της EVRIPIDES ART GALLERY και εκτίθεται στο ισόγειο του νεοκλασικού της Ηρακλείτου 10 στο Κολωνάκι ΕΩΣ ΤΙΣ 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2017. Στην παρουσίαση, της ειδικής αυτής έκδοσης, παρευρέθηκαν εικαστικοί, συλλέκτες, δημοσιογράφοι, φιλότεχνοι και αρκετοί φίλοι και θαυμαστές του έργου του Αλέκου Κυραρίνη, που γοητεύθηκαν από τα σχέδιά του, αλλά και το νέο του ζωγραφικό έργο, που αποτελεί τον προάγγελο της επόμενης έκθεσής του. Ο μυστηριακός και υπερβατικός χαρακτήρας των έργων του Αλέκου Κυραρίνη αποτυπώνεται με τον ιδανικότερο τρόπο στη συλλεκτική αυτή έκδοση, που τυπώθηκε με τεχνική αρχειακής εκτύπωσης και κατασκευάστηκαν συνολικά 30 αντίτυπα, αριθμημένα από 1 έως 30 και πέντε Ε.Α. από α’ έως ε’, όλα υπογεγραμμένα από τον καλλιτέχνη. Τα αντίτυπα α’–ε’ διατίθενται αποκλειστικά ως μεμονωμένα φύλλα, με συνοδευτικό πιστοποιητικό γνησιότητας. Στα σχέδια του Αλέκου Κυραρίνη το καλό και το κακό μάχονται στα σχέδιά του, με την ίδια δύναμη που αναμετρώνται η ζωή και ο θάνατος, το φως με το σκοτάδι, η αμαρτία με τη συγχώρεση. Το τελευταίο και πιο δυσνόητο βιβλίο της Καινής Διαθήκης, που γράφηκε, σύμφωνα με την Χριστιανική παράδοση από τον Ιωάννη κατά την περίοδο, που ήταν εξόριστος στη νήσο Πάτμο το 96 μ.Χ., αποτέλεσε αντικείμενο σχολαστικής μελέτης από τον Αλέκο Κυραρίνη, ο οποίος γοητεύτηκε από τις υπερρεαλιστικές εικόνες και τα μυστικά του σύμβολα και τα απέδωσε ακολουθώντας το αγιογραφικό πρότυπο, του ιερομονάχου και αγιογράφου Διονυσίου του εκ Φουρνά. Όπως επισημαίνει ο ίδιος ο καλλιτέχνης “Στην πραγματικότητα έχω διαβάσει ένα μικρό μέρος από την Πατρολογία, όμως επίμονα έκανα ενδελεχείς αναγνώσεις της Αποκάλυψης του Ιωάννη. Το έκρινα αναγκαίο, ώστε να ενισχύσω το δέος που αισθάνομαι και την κατανόηση των εικονογραφικών προτύπων, που παρακολούθησα. Το βίωμα της ζωγραφικής τέχνης από την θρησκευτική συγκίνηση διαχωρίζονται από τη στιγμή που ο δημιουργός τηρεί το ασφαλές δημιουργικό μέτρο της σιωπηρής νηφαλιότητας. Και κανόνας είναι η Ευθύνη”. Αναφερόμενη στις «24 Σκηνές της Αποκάλυψης» του Αλέκου Κυραρίνη, Η ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ ΛΟΥΙΖΑ ΚΑΡΑΠΙΔΑΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΙ : «Οι θεματικές επιλογές του Αλέκου Κυραρίνη, από το 2004, φέρουν μια εικονογραφική και εννοιολογική συνάφεια στις απεικονίσεις της αναμέτρησης του «καλού» και του «κακού». Αρχικά εμφανίζεται η θεματική με έντονη αφαιρετική διάθεση, ενώ στη συνέχεια, στις ενότητες Άγγελος κι ο Δράκος, Παθοκτονία, Φως-Ζωή παρουσιάζεται αναπαραστατικά και τελικά αποκρυσταλλώνεται στα 24 σχέδια της παρούσας έκθεσης με την εικονογράφηση της Αποκάλυψης του Ιωάννη, ενός κειμένου που αφορά κατεξοχήν σε αυτήν την αναμέτρηση. Πρόκειται για ένα τολμηρό εγχείρημα, αφού ο καλλιτέχνης έχει ανασυγκροτήσει τις συνθέσεις του με μια σύγχρονη εικαστική αισθητική εμπλουτισμένη με τα χαρακτηριστικά της καλλιτεχνικής του ταυτότητας, αν και έχει διατηρήσει με απόλυτο σεβασμό τα «καθιερωμένα» εικονογραφικά προγράμματα. Είναι ένα έργο ζωής, ώριμο σχεδιαστικά και εκφραστικά, το οποίο κινείται με ευγλωττία στο μεταίχμιο μεταξύ καινοτομίας και παραδοσιακής θεματικής απόδοσης». Για περισσότερες πληροφορίες : Evripides Art Gallery Ηρακλείτου 10 & Σκουφά Κολωνάκι, Αθήνα, 106 73 τηλ: 210 36 15 249, 210 36 15 909
 
Ο Μάριος Teriade Ελευθεριάδης, η Τατιάνα Σπινάρη, ο Αλέκος Κυραρίνης και η Νάσια Ευριπίδου
 
Ο Βαγγέλης Κύρης με τον ζωγράφο Αλέκο Κυραρίνη και τον Δημήτρη Ντάσιο.
 
Ο Δημήτρης Λυμπερόπουλος με τον Κώστα Ευριπίδη
 
Η Ειρήνη και η Νάσια Ευριπίδου με την Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν
 
Η Εύη Κωνσταντινίδου και η Αμαλία Σωτηροπούλου
Ο Αλέκος Κυραρίνης με τον Δημήτρη Λυμπερόπουλο
ΠΗΓΗ: studio panoulis
  •