Μια σειρά φωτογραφιών για μία από τις συλλογές υψηλής ραπτικής του Dior, με φόντο τον εμβληματικό Παρθενώνα το 1951, αποτέλεσε την έμπνευση για τη συλλογή Cruise 2022 του οίκου Dior. Στην καρδιά της πόλης που είναι αφιερωμένη στη θεά Αθηνά, η Maria Grazia Chiuri αναβιώνει τη γενεαλογία της και παίζει με τους κώδικες – η τέχνη δεν ενυπάρχει μόνο στο έργο τέχνης αλλά στην ικανότητα του καλλιτέχνη να δημιουργεί – όπως με τον χιτώνα.


Γιάννα Αγγελοπούλου

Catherine Deneuve 

Το ένδυμα της θεάς, που φέρνει στο νου αρχαία μαρμάρινα αγάλματα, είναι τολμηρά αιθέριο χάρη στην υφή των υφασμάτων και τις χειροποίητες πιέτες που δημιουργούν έναν κιαροσκούρο κυματισμό.

Κατερίνα Σακελλαροπούλου, Μαριάννα Βαρδινογιάννη

Πιερ Κασιράγκι, Μπεατρίς Μπορομέο

Οι ρίζες του πολιτισμού μας αναβιώνουν – όχι μέσα από ένα πρίσμα νοσταλγίας, αλλά μέσα από την επιθυμία μας να ανασυνθέσουμε, στο παρόν, όσα κατ’ ανάγκη κατακερματίσαμε προκειμένου να κατανοήσουμε τον κόσμο.

Ευγενία Νιάρχου

Η Maria Grazia Chiuri εμπνεύστηκε από τον Giorgio De Chirico, πρωτοπόρο του σουρεαλισμού, ο οποίος ανέτρεξε σε έντονες μνήμες από την Ελλάδα για να ζωγραφίσει μεταφυσικά τοπία που στέκονται παγωμένα μέσα στις σιωπηλές αντιθέσεις του φωτός και της σκιάς.

Αλεξία Αντσακλή- Βαρδινογιάννη, Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη, Μαριέττα Γουλανδρή

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του οίκου, στη συνέχεια εξερεύνησε το σύμπαν του Αλέξανδρου Ιόλα, του κοσμοπολίτη γκαλερίστα που διατηρούσε στενούς δεσμούς με την Ελλάδα και το σπίτι του στην Αθήνα. Εκεί, συγκέντρωσε μια εκπληκτική συλλογή από αγγεία διακοσμημένα με σώματα παλαιστών που αλληλεπιδρούν. Κοντινά πλάνα από αυτές τις σιλουέτες ξεχωρίζουν σε σκίτσα από τον καλλιτέχνη Pietro Ruffo ή καμουφλάρονται σε ορισμένα αθλητικά ενδύματα.

Marisa Berenson 

Μια σύνθεση που προέκυψε μετά από καλά εμπεριστατωμένη έρευνα και αποτελεί τον σκελετό και ταυτόχρονα το μανιφέστο ενός σώματος που κινείται ξεπερνώντας τα φυλετικά όρια, με φόντο το Παναθηναϊκό Στάδιο, όπου παρουσιάζεται η συλλογή Cruise.

Μαρία Σάκκαρη

Αυτό το σώμα φορά μια σειρά από λευκά κοστούμια – σακάκια και παντελόνια – σαν αυτά που φορούσε η Marlene Dietrich, τα οποία συνθέτουν ένα λεξικό ενδυματολογίας που ισορροπεί μεταξύ κλασικισμού και ελευθερίας: το υπερμεγέθες μοτίβο πιε ντε πουλ γίνεται ελληνικό, ο κάνναβος αποκαλύπτει νέα αφηρημένα σχέδια. Το χρυσό συνδιαλέγεται με το λευκό και το στοιχείο της κουκούλας εμφανίζεται σε διαφορετικά look σαν σημείο στίξης, σαν μια χαραγμένη επιγραφή. Το γαλάζιο της Ελλάδας γίνεται ταυτόχρονα σήμα κατατεθέν και φόρος τιμής. Κάθε συλλογή είναι μια συνεχής αντανάκλαση των προτύπων που διακρίνουν τη μόδα και τον οίκο Dior, μια αφορμή για την περαιτέρω διεύρυνση της συλλογικής εργασίας.

Μαριάννα Βαρδινογιάννη, Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη

Η Maria Grazia Chiuri υπογραμμίζει πόσο πολύ οι ποικίλες απεικονίσεις της θηλυκότητας στις δημιουργίες του Dior, αναδύονται από ένα παρελθόν που υμνεί μία ομορφιά με πολύπλευρες μορφές.

 

ΠΗΓΗ: studio panoulis

 

  •