Έκθεση από 08/10 έως 19/01
ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ – ΜΟΥΣΕΙΟ ΙΣΛΑΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Ασωμάτων 22 & Διπύλου, Κεραμεικός,
Εισιτήρια: €5, €3 / €12, €10 (έκθεση & μόνιμη συλλογή)
Δύο βιωματικές εγκαταστάσεις σε δύο πόλεις, την Αθήνα και την Ντόχα, εμπνευσμένες από την απεραντοσύνη και τη ρευστότητα της φύσης.
Έχοντας μελετήσει τους παραλληλισμούς ανάμεσα στην έρημο του Κατάρ και το Αιγαίο Πέλαγος, ο Πρίγκιπας Νικόλαος δημιούργησε δύο βιωματικές εγκαταστάσεις στην Αθήνα και στην Ντόχα όπου παρουσιάζει εικόνες από την έρημο του Κατάρ δίπλα σε φωτογραφίες του Αιγαίου Πελάγους. Οι εικόνες υπογραμμίζουν την ομορφιά και την ιδιαιτερότητα των εναλλασσόμενων αυτών τοπίων ενώ σε κάποιες συνενώνονται τα δύο στοιχεία, η έρημος και η θάλασσα, δημιουργώντας ένα οπτικό παιχνίδι.
Οι εγκαταστάσεις, στηριγμένες στην τοπική αρχιτεκτονική και εμπλουτισμένες με παραδοσιακές μουσικές και ακούσματα δημιουργημένα σε συνεργασία με ντόπιους καλλιτέχνες, τονίζουν τον διάλογο των πολιτισμών μέσω της τέχνης. Άλλωστε η αλληλεπίδραση θεμάτων, μέσων και ερεθισμάτων είναι κεντρική ιδέα στο έργο του Πρίγκιπα Νικολάου. Σε έναν κόσμο όπου οι οπτικές απεικονίσεις κυριαρχούν, ο δημιουργός επιζητά μια διαδραστική σχέση με τους θεατές και τους προκαλεί να δουν, να ακούσουν και να νιώσουν, επιτυγχάνοντας την μέθεξη.
Η έρημος του Κατάρ απαθανατίστηκε σε ένα από τα ταξίδια του Πρίγκιπα Νικόλαου στη Ντόχα, όταν ήταν καλεσμένος της Α.Ε. Σεΐχα Αλ Μαγιάσα Μπιν Χαμάντ Αλ Θάνι, μιας από τις σημαντικότερες μορφές στον χώρο της τέχνης παγκόσμια. Στην Αθήνα, οι φωτογραφίες που θα αφορούν το πρώτο σκέλος της έκθεσης, το «Aegean», θα φιλοξενηθούν σε μια σκηνή Βεδουίνων (bait al shaar) η οποία θα δημιουργηθεί ειδικά για την έκθεση στην αυλή του Μουσείου Μπενάκη Ισλαμικής Τέχνης. Παράλληλα στη Ντόχα, στην έκθεση που θα γίνει το Νοέμβριο και που θα αφορά το δεύτερο σκέλος, το «dessert», οι φωτογραφίες θα παρουσιαστούν σε έναν παραδοσιακό αιγαιοπελαγίτικο ανεμόμυλο που θα κατασκευαστεί στον πολιτιστικό κέντρο Katara.
Την έκθεση επιμελείται και στην Αθήνα και στη Ντόχα η Μαριλένα Κουτσούκου Καλλιτσαντση.
ΠΗΓΗ: lifo. gr