Τα εγκαίνια της έκθεσης της «LE GRAND SUD» πραγματοποίησε η Κατερίνα Πολυζωίδη Μαυρολέων πρόσφατα στο Ίδρυμα Εικαστικών Τρχνών Τσιχριτζη Αντλώντας την πρώτη ύλη της από τα διαχρονικά συστατικά των τόπων και των τοπίων της Μεσογείου που γνωρίζει και αγαπά, αποτυπώνοντας με τρόπο συνοπτικό αλλά εύγλωττο τα πρωτογενή συστατικά τους και ιχνογραφώντας ταυτόχρονα την εικαστική μνήμη τους με ορατές και ευπρόσδεκτες αναφορές στους προσφιλείς της ευρωπαίους ζωγράφους που περιπλανήθηκαν κάποτε στα ίδια μέρη με εκείνη, η Κατερίνα Πολυζωίδη – Μαυρολέων συμπυκνώνει στην ενότητα «Le Grand Sud» ένα γοητευτικό τοπίο του Νότου με πολλαπλές αναφορές και αυτοτελείς αναγνώσεις. Δυναμικές ανεπεξέργαστες φόρμες και ζωηρά περιγράμματα, υβριδικές έμβιες παρουσίες, έναστρα πυροτεχνήματα, φυτικά πλέγματα ή ζωόμορφα αινιγματικά μοτίβα, αρμονικές διακυμάνσεις του σκοτεινού μπλε και του ανοιχτού γαλανού σε οργανικό διάλογο με τα χαρακτηριστικά ζωηρά κίτρινα, τα τολμηρά μωβ και τα γαιώδη πορτοκαλί της ζωγράφου, συνθέτουν ένα ρευστό θερινό τοπίο με ποικίλες σημειολογικές σημάνσεις, πηγαίες εκφραστικές τονικότητες και ονειρικούς ανοιχτούς ορίζοντες. Τα έργα της Κατερίνας Πολυζωίδη – Μαυρολέων, συγκρατώντας με εξασκημένη ευαισθησία το συμβολικό άρωμα και τον μορφολογικό πυρήνα των τόπων που απαθανατίζουν, ενθαρρύνουν το βλέμμα να περιπλανηθεί εντός τους και να εξερευνήσει τις απαλές γεωγραφικές συντεταγμένες τους, να βυθιστεί και να αναδυθεί εκ νέου στις ευφρόσυνες πολλαπλότητές τους. Το σύμπαν της ζωγράφου, σχεδιασμένο με γοργή μαεστρία στον καμβά και εισπνέοντας από κάθε θεατή ή αθέατη πηγή εκχυλίσματα χρώματος και φωτός, αιχμαλωτίζει το στιγμιαίο θερινό εναιώρημα και εισχωρεί ηδονικά στο ζητούμενο της ευφρόσυνης απεικόνισής του. Το εικαστικό αφήγημα της ενότητας, αντλώντας την εσωτερική του πνοή από την ανεξίτηλη μνήμη του Matisse και του Dufy, άλλοτε ισορροπώντας ανάμεσα στη στιλπνή διαφάνεια του μύθου και του μονάκριβου ελληνικού νησιωτικού ή πελοποννησιακού τοπίου κι άλλοτε πλέοντας ανάμεσα στις συναρπαστικές κρημνώδεις ακτές της νοτίου Ιταλίας και τα μυθικά θέρετρα της γαλλικής Ριβιέρας, διατυπώνει μια κοινή γλώσσα, προσφιλή σε κάθε εραστή του μεγάλου ευρωπαϊκού Νότου, θελκτική σε κάθε επίμονο περιηγητή της ανεξίτηλης ομορφιάς του. Την επιμέλεια της έκθεσης έχει η Ιρις Κρητικού
 
ΜΑΡΙΤΣΑ ΤΡΑΥΛΟΥ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΟΛΥΖΩΙΔΗ-ΜΑΥΡΟΛΕΩΝ
ΖΕΤΑ ΑΝΤΣΑΚΛΗ, ΑΣΠΑΣΙΑ ΛΕΒΕΝΤΗ
ΛΙΖΑ ΕΒΕΡΤ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΟΛΥΖΩΙΔΗ-ΜΑΥΡΟΛΕΩΝ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΑΓΚΑΣ
ΓΕΣΘΗΜΑΝΗ ΠΑΝΤΕΛΙΔΟΥ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ, ΖΕΤΗ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ΙΡΙΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥ, ΒΑΣΩ ΤΡΙΓΚΑ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΟΛΥΖΩΙΔΗ-ΜΑΥΡΟΛΕΩΝ, ΜΑΡΙΑ ΛΑΓΟΥΡΑΝΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΡΑΦΑΝΑΚΗ, ΚΙΚΗ ΓΡΑΦΑΝΑΚΗ
ΜΑΡΙΤΣΑ ΤΡΑΥΛΟΥ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΟΛΥΖΩΙΔΗ-ΜΑΥΡΟΛΕΩΝ, ΑΣΠΑΣΙΑ ΛΕΒΕΝΤΗ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΟΛΥΖΩΙΔΗ-ΜΑΥΡΟΛΕΩΝ, ΠΡΕΣΒΗΣ ΚΑ ΡΟΖΑ ΙΕΡΕΜΙΑ
Ο ΠΡΕΣΒΗΣ ΚΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΙΤΣΙΑΛΗΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΖΥΓΟ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΛΛΑ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΟΛΥΖΩΙΔΗ-ΜΑΥΡΟΛΕΩΝ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ΠΗΓΗ: studio panoulis
  •